Kritisch vermogen: de nieuwe manier van opvallen

Decennialang riepen bedrijven zo hard mogelijk hoe goed ze waren, daarna begon het tijdperk van storytelling, waarin emotionele voorbeelden van klanten het werk moesten doen. Al gauw raakte de markt overstroomd met dit soort verhalen, dus men moest gauw op zoek naar iets nieuws om op te vallen. Kritisch vermogen zou zo maar eens de nieuwe hype kunnen worden, áls bedrijven daar de ballen voor hebben.

Kinderfilms

Graag maak ik tijd vrij voor hobbyprojecten met kinderen. Na een korte creatieve, fantasievolle brainstorm kiezen we de beste ideeën uit. Vervolgens gaan we aan de slag met een script en een storyboard. Vaak starten we dezelfde dag nog met filmen. Dat levert meestal een combinatie van actie/avontuur, humor, speciale effecten op, regelmatig voorzien van … Read More

Reisfilms

Op reis maak ik graag video’s van de belevenissen van mijn gezin, vooral in de natuur van Afrika, Amerika en Azië. Hieronder twee voorbeelden uit de jungle van Borneo en een wildpark in Zuid-Afrika. Borneo Jungle: Mulu en Bako, 2016 Zuid-Afrika: Mosethla, Madikwe, 2018 Terug naar het overzicht: video

Bedrijfsfilms

Voor VodafoneZiggo ben ik de opdrachtgever voor films die we publiceren op de corporate website en Linkedin. Een voorbeeld is deze video over de dove barista (‘gebaarista’) die koffie maakt en in gebarentaal communiceert met onze collega’s. Hiervoor verzorgde ik zowel de briefing naar contentbureau LVB als de interviews ter plekke. Gebaarista bij VodafoneZiggo, 2018 … Read More

Mini-docu’s

Regelmatig produceer ik korte documentaires, zoals dit filmpje over mijn zoon die zijn haar jarenlang liet groeien, zodat hij het vervolgens kon laten afknippen en doneren aan een organisatie die er pruiken van maakt voor kinderen die vanwege chemo-behandelingen hun haar verliezen.  Reza en zijn haar, 2015 Terug naar het overzicht: video

WTF: Waarde, Trots, Focus

De scheldwoorden vliegen je om de oren in de marketing en communicatie. Geeuw gaap, eerlijk gezegd ben ik inmiddels hard toe aan een nieuwe trend. Laten we afscheid nemen van de ondeugende vorm… en ons publiek overwinnen met deugdelijke inhoud.